September 15, 2019
47 Guests and 5 Members Online

ICP’s “Fearless Fred Fury” Hits #44 on the Billboard Top 200

It’s been a little over a week since the latest Joker’s Card, Fearless Fred Fury was unveiled to the world!  The numbers have been tallied, and it was just announced that the album debuted at Number 44 on the Billboard Top 200!

Billboard tweeted that out just minutes ago, and I’m sure the other charts will be updated by tomorrow at the latest.  Check the tweet here:

If you don’t have your copy yet, it’s available on ALL digital outlets, or pick up a physical copy at http://psychopathicmerch.com/!

Websites:

Share

Enjoy the article so far? Recommend it to your friends and peers.

Subscribe

Be the first to our articles and get the latest updates.

facebook comments:

    Faygoluvers Comments

  1. AdubOHJuggalo

    AdubOHJuggalo

    Comment posted on Monday, February 25th, 2019 04:04 pm GMT -5 at 4:04 pm

    DOPE!

  2. Jake Jeckel

    Jake Jeckel

    Comment posted on Monday, February 25th, 2019 05:20 pm GMT -5 at 5:20 pm

    Hell yeah. I was honestly hoping for a top 10 or 20. But still tha dope.

  3. Thaparadox

    Comment posted on Monday, February 25th, 2019 05:50 pm GMT -5 at 5:50 pm

    The album had no features, No advertisements just one radio spot that i know of. ICP needs to expand their audience if they want to make more bank. They have settled and lost touch from the hustle from when they were younger.

    The beats sucked aside from Fury and “Fite back” with DJ fucking Paul and it wasn’t even on the album!

  4. Halloween

    Comment posted on Monday, February 25th, 2019 05:52 pm GMT -5 at 5:52 pm

    Congrats to ICP on charting and starting a new era for the second deck! This is my favorite card from the second deck thus far!

  5. Weponofassdestruction17

    Comment posted on Monday, February 25th, 2019 07:00 pm GMT -5 at 7:00 pm

    And let the hate start but almost all of MNE has better chart spots but F.F.F was dope best I.C.P since the calm in my opinion

  6. MoneyHungryTwizzler

    MoneyHungryTwizzler

    Comment posted on Tuesday, February 26th, 2019 09:05 am GMT -5 at 9:05 am

    Wrong. MNE puts a spin on their chart numbers. They just mention subcategories like “independent” “rap” and “heatseekers” but rarely report the overall top 200 because they don’t chart there.

  7. Weponofassdestruction17

    Comment posted on Monday, February 25th, 2019 07:02 pm GMT -5 at 7:02 pm

    And not just Canada I can’t find icp in stores here in North Carolina u.s most stores dropped there albums after gamg assessment not classified list

  8. Jor MF D

    Jor MF D

    Comment posted on Monday, February 25th, 2019 08:35 pm GMT -5 at 8:35 pm

    So just order it, they’ll ship anywhere. It’s probably hard to fill stores in a whole nother country… move to America then… the right way.

  9. Jor MF D

    Jor MF D

    Comment posted on Monday, February 25th, 2019 08:40 pm GMT -5 at 8:40 pm

    Lol my bad, I saw Canada and my eyes didnt see north Dakota for some reason haha in my defense I just read all those comments up top from canadians… but still just order that shit

  10. StraightEdgeJuggalo

    StraightEdgeJuggalo

    Comment posted on Monday, February 25th, 2019 08:19 pm GMT -5 at 8:19 pm

    Ima be completely honest: charting is impressive, but I really thought they would hit much higher than 44. With all the interviews and promoting they were doing online, it’s not like they were unknown.

    And before anyone says “they don’t give a shit about charting high”, stop. Look at their PledgeMusic campaign; they flat out say they’re trying to hit #1. Mind you, ain’t nobody received their merch from PledgeMusic yet (still waiting on my signed FFF/Flip albums and posters), but that’s neither here nor there.

    Not hating, so don’t bother. FFF ain’t their best work, but I enjoy nearly the entire album. Just my opinion.

  11. Jor MF D

    Jor MF D

    Comment posted on Monday, February 25th, 2019 09:04 pm GMT -5 at 9:04 pm

    FFF #44. FTR#45 lol MNE… huh not on there.

  12. StraightEdgeJuggalo

    StraightEdgeJuggalo

    Comment posted on Monday, February 25th, 2019 10:47 pm GMT -5 at 10:47 pm

    You’re pointing out that MNE doesn’t have an album on Billboard when they haven’t released something since mid-January? FFF will plummet down the list by next week, if it even stays up there. Underground artists will always have a good showing when their album drops because the diehard fans are grabbing it right then and there. This isn’t shit-talking, this is literally what happens.

    But if you wanna make it about who charted higher, we can point out that the last Twiztid album was nearly 20 spots better on the Billboard Top 200 than FFF.

    Now I’ll wait patiently for someone to call me a Twizzler even though I support both.

  13. Jor MF D

    Jor MF D

    Comment posted on Tuesday, February 26th, 2019 06:38 am GMT -5 at 6:38 am

    I was just giving shit lol

  14. Radam

    Radam

    Comment posted on Tuesday, February 26th, 2019 12:21 am GMT -5 at 12:21 am

    No one I know personally who used to be down actually bought the album, most people will just listen for free online these days.

    I’m still waiting on my order to arrive…

  15. Jor MF D

    Jor MF D

    Comment posted on Tuesday, February 26th, 2019 06:43 am GMT -5 at 6:43 am

    Exactly… use to be down.. if you stopped being down.. you never were truly down.

  16. kukluxklown

    kukluxklown

    Comment posted on Tuesday, February 26th, 2019 08:44 am GMT -5 at 8:44 am

    GENERARTION NIGHTMARE WILL HIT 34

  17. kukluxklown

    kukluxklown

    Comment posted on Tuesday, February 26th, 2019 08:45 am GMT -5 at 8:45 am

    OH YEA

    FFF

    THE SECOND 4TH CARD HITS 44

  18. Jake Jeckel

    Jake Jeckel

    Comment posted on Tuesday, February 26th, 2019 01:40 pm GMT -5 at 1:40 pm

    But the last MNE album to hit the top 200 was Boondox’s The Murder from 2 years ago. And how many albums have been put out, by how many substantial underground artists since then on MNE? Whenever ICP, Twiztid, Blaze, ABK, Boondox release an album it’s just a safe bet that it’ll hit the 200. But looking at the chart spots from this deck (4, 4, 17, 136, 44) it’s safe to say they won people back from Lost/Found. Now if they keep it up, and build off of this they’ll be back up there. But Imma just say anymore it’s hard for Twiztid to make a song (maybe an album) without coming back to take a subliminal shot at PSY/ICP, which seems to be their foundation for a lot of things they do, but it’s cool, they can’t say it’s in the past and were in the present so what was done is done. And name the last time a PSY or MNE album stayed in the 200 for more than a week? And with the modern day buying everything on the internet, I haven’t been able to find PSY or MNE in any store around me in almost 5 years. Don’t say that they don’t hustle if most stores don’t do physical albums, at least that’s how it is around me, no FYE, no Hastings, Best Buy (don’t do CD’s), Hot Topic (around here the owner HATES ICP). So like I said, in the world of streaming and buying off the internet they’re going with what’s more popular. So is MNE.

  19. StraightEdgeJuggalo

    StraightEdgeJuggalo

    Comment posted on Tuesday, February 26th, 2019 08:29 pm GMT -5 at 8:29 pm

    “But the last MNE album to hit the top 200 was Boondox’s The Murder from 2 years ago.”

    Year Of The Sword charted, and that was December 2017. Just over a year ago.

  20. MaskedNinja

    MaskedNinja

    Comment posted on Tuesday, February 26th, 2019 01:51 pm GMT -5 at 1:51 pm

    I did not buy the album. From WTF and Fury, I could tell this album was not for me. After the MML albums (complete shit, my opinion) I decided to wait and not buy the album. I am glad I did not, after listening to it on YouTube, it is just to preachy for me. Where is the clown stuff or Faygo in the songs? If I had one thing to like, it would be Shaggy having some good parts but that is it. VJ what happened to you? I would say MCL but I don’t feel it any more. Down since ’97 but now? Not so much. I mean no disrespect for the people liked the album.

  21. Jor MF D

    Jor MF D

    Comment posted on Tuesday, February 26th, 2019 02:46 pm GMT -5 at 2:46 pm

    They evolve after every album.. they will not make an album that sounds the same as another. If the people that love FFF (I’m one) are expecting the same shit for the next album (I’m not) they’re in for a big surprise. Maybe the next one will be country sounding lmao fuck that… FFF sounds harder because it’s about standing up for yourself maybe the next one will be softer…. it depends on the joker card… they bring out the character in whatever joker card…… obviously the marvelous missing link was gonna be soft since it’s about having faith…. that’s all that matters is that they give the correct character of the joker card.

  22. Jake Jeckel

    Jake Jeckel

    Comment posted on Tuesday, February 26th, 2019 03:33 pm GMT -5 at 3:33 pm

    Wasn’t the country album basically C.O.C.? For some reason that’s what I associate it with, maybe cuz I listened to Red Neck Hoe the most lol. But that’s true, but I do have to say I think that they are doing a “what’s more acceptable wicked” instead of a “I don’t care who has a problem with it wicked” if that makes sense. And I think that has to do with who they’re partnered with and not stepping on toes. Cuz I remember the whole SNL situation and Twiztid wanted to pop back, but J said no cuz of the people they were associated with were also associated with the people from SNL, or something like that. I think people have to accept J & Shaggy won’t put anyone on blast anymore. I mean, look at TAJB, Gene Simmons, Michael Eisner, Dali Lama, Beastie Boys, so on and so on then really the next time came with aside from the Eminem beef, was TMDP!, Dog The Bounty Hunter, Chris Brown, Lady Gaga (more or less indirectly), the only other time after was 6 Foot, 7 Foot cuz they were tired of the shit from MNE. Aside from those few instances it’s not the same ICP (not necessarily bad either). I’d love to see the ICP of “this is no holds barred, the gloves are off” ICP but those chances are realistically not gonna happen, that’s just the way it is. I’d love to see a follow up to Fuck The World, ya know putting the feds on blast, people who put down the March, or something, ya know, but that won’t happen cuz like they said, they don’t really get that angry about stuff anymore. That’s just the way it is, embrace what you get, instead of what you want and don’t.

  23. Jor MF D

    Jor MF D

    Comment posted on Tuesday, February 26th, 2019 08:11 pm GMT -5 at 8:11 pm

    I wouldn’t say it’s the country sound, but I can see with the rebel flag and red neck hoe.. I think that’s the best they could make music sound with COC back then. Now a days you got auto tune, maybe icp decided to do at least one song with that shit lol I kinda like “nobodies fault” I’m glad they only used auto tune a little bit and only ONE song.

  24. Jor MF D

    Jor MF D

    Comment posted on Tuesday, February 26th, 2019 06:01 pm GMT -5 at 6:01 pm

    Dude check out your fff booklet, look in low at shaggy’s verse. “Evil twin hulk hogan brother TANK HOGAN brother that one no fun!”

    “That one no fun”… reffering to a TANK HOGAN!!!!

  25. kukluxklown

    kukluxklown

    Comment posted on Wednesday, February 27th, 2019 11:21 am GMT -5 at 11:21 am

    LOOK MISSING LINK LOST IS THE GREATEST CARD EVER

  26. Jake Jeckel

    Jake Jeckel

    Comment posted on Wednesday, February 27th, 2019 01:30 pm GMT -5 at 1:30 pm

    Shut the fuck up. You’ve ran your mouth enough nobody cares about your theories and opinions. I wish J would choke you with your painties. And yeah, I’m still trying to figure this out lmao. I guess we both have ESD or whatever haha.

  27. Cherryfuzz

    Cherryfuzz

    Comment posted on Wednesday, February 27th, 2019 11:33 pm GMT -5 at 11:33 pm

    I love and stand by every single joker card ever put out and will be here saying the same thing when the 17th joker card drops. Some of you fair-weather juggalos really surprise me. When I shout “imma be down l, imma be down, down with the clown til I’m dead in the ground” I truly fuckin mean it WOOP WOOP

You must be logged in to post a comment.